Seite 21 von 37 ErsteErste ... 11192021222331 ... LetzteLetzte
Ergebnis 201 bis 210 von 367

Thema: Tantalus' Firmwares

Experte Avatar von Tantalus
    Mein NAS
    LG N2R1 & LG N1T1

Standard

That's not recommended, because it is a graphical application?! If you are not using Linux, you will need a VNC-Server with many, many dependencies. The performance will probably be very bad. But in theory, it is possible, as long as the application runs on ARM based devices.

Standard

Das geht schon... Der PS Media Server hat auch eine Option das via Konsole laufen zu lassen.
    Aber das sind Abhängikeiten die da installiert werden, dass liegt jenseits von gut und böse.
    Ich habe das schon versucht :(
    Ergebnis: Mein N1T1 hab ich verkauft und bin jetzt stolzer Besitzer eines X312 von HP. Eigentlich für
    Windows Home Server gedacht, ich hab aber Win7 installiert und da geht der PS Media Server auch

Standard

Hey Tantalus!

Wieder mal tolle Arbeit die du da geleistet hast! Leider brauche ich wieder mal deine Hilfe... Ich habe zurzeit pyload auf meinem n1t1 laufen und bis jetzt funktioniert alles wie es sollte Leider habe ich es bis jetzt noch nicht geschafft, pyload automatisch mit dem nas als entweder root oder admin starten zu lassen. wie kann man generell ein services/app beim start laden? Wenn ich beispielsweise per screen pyload laufen habe dann kann ich mich währendessen nicht mehr ins lg webgui vom n1t1 einloggen (Fehlermeldung: Falscher Benutzername oder Passwort, obwohl diese genau stimmen).

Außerdem hätte ich noch eine Bitte bezüglich des Torrent Bereiches. Ich greife von meinem Smartphone auf viele der Services per PortForwarding zu. Leider ist das bei dem Torrent Bereich nicht möglich weil es dort keine Loginabfrage gibt sondern die Session von der N1T1 lg Webgui abfragt. Ist es irgendwie mit wenig Mitteln möglich, eine explizite Kennwortabfrage einzubauen?

Lg und tolle Arbeit die du leistest!

EDIT: Das mit dem Torrent bereich hab ich nun selbst hinbekommen, einfach die login-routine umgeschrieben
    Geändert von Viktor Hofer (16.05.2011 um 17:59 Uhr)

Mein NAS
    LG N2R1 & LG N1T1

Standard

Weiteres kleines Update. Für das volle Changelog siehe 3643.493.t0. Auch hier gilt, dass dies wahrscheinlich die letzte Testversion ist, bzw. diese Version die neue Stable auf meiner Webseite wird, sofern kein dicker Bug auftritt.

Firmware: 3687.503.t0 Testversion
    Beschreibung: Eine erweitere Firmware auf Basis der 3687.503 für N1T1 (nt1)
    Download: >> Download (Rechte Maustaste -> Speichern unter ... als ".bin"-Datei)
    Prüfsummen: MD5 c246bbce8575edd33335e20610437a9b
    Veränderungen zu 3643.493.t0
    • -

Bemerkungen:

Standard

Hey Viktor - I would be interested to see your script for forcing the login-routine when using Transmission Torrent GUI - is there any chance you could share this?

Tantalus - the updated firmware is great - some good improvements/features - just experiencing a few issues with Twonky:

Whenever I try and access the Twonky web browser I get a "page not found" error in Chrome - seem even when I stop/restart I cannot access Twonky.

This used to work up to a point when it stopped for no reason! Not sure what I can do to get it started?

Your help is appreciated.
    myredhotcar

Mein NAS
    LG N2R1 & LG N1T1

Standard

Zitat Zitat von myredhotcar Beitrag anzeigen
    Whenever I try and access the Twonky web browser I get a "page not found" error in Chrome - seem even when I stop/restart I cannot access Twonky.

This used to work up to a point when it stopped for no reason! Not sure what I can do to get it started?
    Please verify whether or not Twonky is really started. Also ensure that only one Twonky version is enabled at the same time (v4 or v6). If nothing helps, stop Twonky, backup the Twonky configuration folder (SSH/Telnet as root: 'cp -a /usr/local/twonkymedia /root/' [v4] or 'cp -a /usr/local/twonkymedia6 /root/' [v6]), delete Twonky (Webinterface or remove the /usr/local/twonkymedia. folder) and reinstall Twonky by starting Twonky again.

Standard

Thanks Tantalus,

Managed to get to the issue - I uninstalled v4 - then manually edited the v6 config file - seems there were some issues on the media path.

All is resolved - if not a little unstable! Thanks!

Do you know how to resolve the issue below...

Außerdem hätte ich noch eine Bitte bezüglich des Torrent Bereiches. Ich greife von meinem Smartphone auf viele der Services per PortForwarding zu. Leider ist das bei dem Torrent Bereich nicht möglich weil es dort keine Loginabfrage gibt sondern die Session von der N1T1 lg Webgui abfragt. Ist es irgendwie mit wenig Mitteln möglich, eine explizite Kennwortabfrage einzubauen?

To access the torrent webgui you need to first log in to the main gui - then launch the link for the webgui - on the iPhone this can be difficult. Would be good if you could prompt to enter a password when you access the transmission gui directly.

Thanks
    myredhotcar

Standard

I actually tried to figure this out for myself but ended up breaking Transmission.

Now the GUI loads but doesn't actually do anything - I cannot upload any files and it seems to not respond.

I've tried removing everything

Code:
    apt-get remove --purge transmission-*
    and installing again but it still won't load.

When I run in debug mode it just states that the port is open and waiting for incoming connections.

I've also deleted the config file and this does not seem to fix the issues - not sure where to go from here. Any help is greatly appreciated.

I gave up and re-installed the firmware - now everything is working!
    Geändert von myredhotcar (24.06.2011 um 15:50 Uhr) Grund: no longer an issues

Standard

Hi Tantalus!

It is possible to integrate an ISO Burner in the WebInterface of the n1t1? Today I tried to burn an iso, but it made a data disc with the iso inside.

Standard

Hi Tantalus... First of all, thanks for the release of these custom firmwares.

I have a n1t1 nas and I need to resize the NTFS partition (xhdd) up to 650 gigs for backup purpose. The web shell let me resize only up to 400 gigs. I cannot use the ext3 partition for my windows system copy (it doesn't work with incremental update).

So I'm trying to manually resize the partition using your latest firmware (3687.503.t0) and winscp (ssh). I'm trying to use "parted" under root with the command line "sudo parted print" (i'm searching data on the exisisting partitions) but I'm getting kicked out of the terminal. Can u tell me why?

Could you help me with the resize issue?

Thanks in advance

Regards

Davide
    Geändert von p4nzer (28.06.2011 um 13:05 Uhr)